Äänenvoimakkuuden perusteella aggregointi

Työnnetyn sisällön video-ohjelmia (“televisiota”) ja ääni-ohjelmia (“radiota”) kuunnellaan nykyään paljon netissä. Aiemmin televisio- ja radiovastaanottimet olivat nimenomaan vastaanottimia – ne eivät lähettäneet tietoa takaisin. Netin yli ja erilaisilla ohjelmilla kuunnellut ja katsotut ohjelmat voivat kuitenkin lähettää takaisinpäin tietoa käyttäjän käyttäytymisestä.

Tietääkseni vielä täysin hyödyntämätön tieto näissä push-sisällöissä on äänenvoimakkuuden käyttäminen hyödyksi ohjelman kiinnostavuuden arvioimisessa. Esimerkiksi radio-ohjelmien osalta on luultavaa, että autoissa ja kodeissa nostetaan äänenvoimakkuutta jos keskusteluohjelma on kiinnostava. Myös televisio on yleensä taustalla, ikäänkuin täyttämässä tyhjää tilaa. Mikäli jotain aidosti kiinnostavaa tapahtuu, nostetaan volyymitasoa.

Jos tämä tieto saataisiin avoimeksi tai takaisin lähettävälle taholle, voitaisiin rakentaa metakanava, joka näyttää aina sitä sisältöä missä kulloinkin suurin osa katsojista on nostanut äänenvoimakkuutta.

Äänenvoimakkuuden käytössä aggregoinnin tukena voidaan mennä vielä pidemmälle. Jos käyttäjät tietäisivät, että he äänestävät kuunteluvoimakkuuden perusteella, he kuuntelisivat lempimusiikkiansa kovempaa ja tuntemattomia artisteja varovaisesti.

0 Responses to “Äänenvoimakkuuden perusteella aggregointi”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




Lisenssi

Creative Commons License

%d bloggers like this: